top of page
חיפוש
  • נטע אלוני

חכמתן של הנשים

עודכן: 6 במרץ 2021

בחברות השבטיות שחיו בטבע עולם החומר ועולם הרוח היו מחוברים והמעבר בין העולמות היתה נגישה וטבעית. הדרך השמאנית מדברת במונחים של אחדות. בבסיסה עומד המעגל. מעגל החיים שקושר את כולנו, אנשים עצים בע"ח שמיים ודוממים. כל אחת ואחד מביאים אל המעגל מתנה ייחודית וסוג ריפוי אחר וכך נוצר האיזון.


שמאן (הכוונה לאישה כמו איש) חושב/ת ופועל/ת מתוך עמדה צנועה שאינה משרתת רצון אישי אלא מביאה בחשבון את השלכת הרצון הפרטי על העולם בכללותו. שמאן לא תבקש בשביל עצמו/ה אלא למען רווחה ושפע לקהילה או לעולם. זוהי גישה אקולוגית המביאה בחשבון את מגוון הקשרים וההקשרים זהו שירות של ריפוי שבו הכוונה היא הכוח האמיתי.


העבודה השמאנית יכולה להיות בכמה ערוצים:

חלומות, טקסים, טיהור של מרחבים, צמחים מרחיבי תודעה, ריפוי אנרגטי, שימוש בשירי ריפוי עוצמתיים, שימוש במיני תמציות מן החי והצומח ועוד ... כל אופני הריפוי השמאניים והמסורות השונות תמיד בזיקה לטבע הסובב אותנו.


בהכשרה "אשת חכמה" אנו חוקרות את השמאניזם השבטי הנשי. יש בו רכות, חמלה, חסד, יופי והיזכרות במחוזות שבהם נשים היו מנהיגות, מרפאות ומובילות בדרכן.


בספר דרך הלקוטה, אותו ניתן לרכוש במרכז טנקה, מתאר ג'וזף מ. מרשל את הליבה של החכמה האינדיאנית על אתיקה ואופי.

באחד הפרקים, הוא מתייחס בהרחבה לחוכמתן של הנשים:

..." באורח מסורתי, היו נשים לב ליבה של המשפחה, המנחמות והמטפלות שסביבן סבבו חיי המשפחה. תפקיד זה לא השתנה אך הפך להיות אף חשוב יותר. נשים לא נטלו את תפקיד הגברים כראש המשפחה, הן היו חכמות מכדי לעשות זאת. במהלך אחת התקופות הקשות ביותר שידעו אנשי הלקוטה מילאו נשים את תפקידן החברתי הקדום והצילו את תרבותם.


... הן השתמשו בנשק האחרון הנגיש להן כדי להציל את המהות של היות לקוטה- כוח עמידה. שני דורות של לקוטה הלכו בדרך של סבתא. התוצאה הייתה שהשינויים הטראומטיים בסגנון החיים כמו גם האבדות, הסתכמו לכדי מהמורה. כוח עמידה של הסבתות הוא עוצמה שקטה, שיש לו זיקה הדוקה לאומץ והתמדה.

כלי העבודה המרכזיים שלנו בתהליך הם התיפוף, השירה השבטית המרפאה והטקסים. אלה עוקפים את מוח שמאל האנליטי ומותירים את רישומם בגוף הנשי באופן שמאפשר שינוי מעמיק בדרך רכה, מובנת להוויה הנשית.

קשה להסביר זאת, גם קשה להבין זאת, זו למידה של חוויה.




אז..

אם גם את כבר שומעת בתוכך את השירה השבטית ואת הדהוד התופים שקוראים לך להצטרף, פשוט קפצי איתנו למים, באוקטובר תיפתח הכשרה נוספת של "אשת חכמה" והפעם, לנוחיותכן, מסלול בוקר ומסלול ערב, זהו תהליך ייחודי שנתי מעמיק השזור כצמה ועוסק בשלוש חטיבות נשיות:

  • השמאניזם הנשי: תיפוף מקודש, שירה שבטית, תהליך לידת שירי עוצמה, חיות הטוטם, סווט לודג' ועוד..

  • תרבות האם הקדומה: מטריאכלית, תרבות האלה, ארכיטיפים נשיים ומסע הגיבורה

  • נשיות מקודשת: מיניות, קדושת הגוף הנשי, טקסי חניכה ועוד..


זה לא דומה לשום דבר! המיטב של המיטב!

בהנחיה רב דורית משותפת.


מי שהתיפוף והשירה מסקרנים, אך פחות מוכרים לה ורוצה להתנסות, מוזמנת למפגש של טקסי נשים



114 צפיות0 תגובות
bottom of page