top of page
חיפוש
  • Neta Aloni

מה בין בדידות לבין להרגיש לבד


הבדידות היא מהתחושות הקשות ביותר. זה מקל כשיש עם מי לחלוק אותה כשמרגישים בדידות, כל קושי מתעצם ונעשה קשה. .

לשותפות, לחברה ולעשייה משותפת יש כוח עצום! כוחו של החיבור. תחושת בדידות קיימת לא רק כשהאדם לבד באופן פיזי. גם בין אנשים רבים אפשר להרגיש בדידות. הבדידות מגיעה כשאין חיבור עם הסובבים או הסביבה ואז גם כשיש אנשים מסביב, ממשיכים להרגיש בדידות.

אך כשמשתתפים בעשייה משותפת, ויוצרים חיבור נפשי/מעשי עם אנשים אחרים, נוצר כוח של אחדות ושל שותפות..

ומה בין בדידות לבין להרגיש לבד?... אולי להיות לבד זה להבין משהו על מצב קיומי . נולדנו לבד ונמות לבד.

לפעמים נעים להיות לבד. להשקיט, להתכנס מההמולה שבחוץ, לחשוב מחשבות, להירגע, לקחת פסק זמן מהמתרחש הסואן...ולהקדיש זמן לעצמנו.

בתפיסה השבטית כשאדם מחובר לטבע הסובב אותו הוא לא מרגיש בדידות

המונח האינדיאני: הו מיטקויאסן! הוא מונח בסיסי שנאמר בכל הזדמנות. בתרגום לעברית הפירוש הוא: כולנו קרובי משפחה! והכוונה היא שאכן כולנו מחוברים ושזורים זה בזה. כולנו אחים ואחיות. יש את קרובינו העומדים על רגל אחת (הם העצים) וקרובינו ההולכים על ארבע, (החיות) וכולי...אדם שחש בחיבור עמוק לסביבה וחווה זאת מינקותו מניח את עצמו בתוך ערסל גדול של החיים ונח בו, החיים מתנהלים בתוך מעגל עונות השנה והבנה עמוקה זו מאפשרת פיוס והתמסרות.

אך...המציאות שלנו בעיקר במערב, עטופה בטכנולוגיה, התרחקנו מהטבע ובעיקר מתחושת החיבור לטבע ולכן יותר קל לנו לחוות את הבדידות ועימה חרדות, דיכאונות התכנסות ואף טיפול תרופתי.

גם החיים שלנו השתנו בדור אחד מן הקצה אל הקצה, יותר אפשרויות ויותר צורך למילוי כל הרצונות שלנו. הכל נתון לשינוי בכל רגע, המחשבה הגישה לחיים הכל דינמי וכל הזמן חשוב לנו להתמלות כדי לא להרגיש ריק . גם באופן פרטי אבל גם כחברה, מרב שאנחנו רוצים שיהיה לנו טוב אנו מוצאים את עצמנו במשבר: משפחות מתפרקות שיעור גירושין עולה, חוסר סבלנות לעצמנו ולסובב וייאוש.

מתי אני מרגישה לבד? ומתי אני חווה בדידות? זו חקירה חשובה אולי אין תשובה אחת או פתרון אחד אבל להציף את הנושא, לחדד נקודות משמעותיות ולקבל הבנות זה כיוון נכון .

אז... אם גם בתוכך הנושא הזה מהדהד,

את מוזמנת לערב שבטי -נשי ביום שליש ה 16 במאי 18:00-21:00 במרכז טנקה כדי לחקור זאת ברוח המעגל: נתופף בתופי הריפוי , נשיר , נשתף, ונייצר חיבור לב.

תשלום בדאנה (כמה שרוצים)

להרשמה

נטע 052-3234902

54 צפיות0 תגובות
bottom of page