top of page
חיפוש
  • Neta Aloni

"קליניקה" טבעית לריפוי


סווט לודג' (המכונה גם איניפי או טמסקל) הוא מבנה אינדיאני מסורתי , צורתו כאיגלו עגול שעשוי מענפי אקליפטוס גמישים עליהם מונחות שמיכות. המבנה הכיפתי אטום לאור. במרכזו, יש גומה . אל הגומה מכניסים אבני בזלת שמלהיטים אותן מראש במדורה שנמצאת בסמוך. על האבנים הלוהטות יוצקים מים באופן שנוצר אפקט של סאונה. הישיבה בסווט לודג' היא על האדמה בבגד מינימלי נוח

התהליך משולב בשיתוף, תיפוף, לפעמים גם שקט, הקשבה ושירה.

בעבר במסורת השבטית לסווט היה תפקיד חשוב. לאחר מסע צייד או מלחמה בין שבטית, היו הציידים או הלוחמים נכנסים לסווט לודג' לפני כניסתם לתחומי המחנה. עבורם זה היה מקום בטוח שבו בכו והשילו עומסים, ניפרדו מהמיותר ופינו מקום נקי למפגש עם בני ביתם כבני זוג וכהורים. הסווט הוא אפשרות להיות במרחב בטוח שמאפשר לנו להסיר קליפות. במבט חטוף אל ההיסטוריה נראה שבתי מרחץ והזעה הוו חלק מהתרבות האנושית עוד בעידנים קדומים. ממצאים ארכיאולוגיים מראים שלאורך דורות רבים מאז ימיו של האדם הקדמון שמשה תרבות של בתי מרחץ להיטהרות כמו גם לטקס, לריפוי ולבילוי בצוותא.

כיום ידועה בתרבויות שונות גם הסאונה הפינית, החמאם התורכי, הסנטו היפאני והסווט לודג' האינדיאני .

סווט לודג בטנקה

הסווט הראשון שחוויתי בארה"ב עם המורה האינדיאני שלי Bear Hartהותיר בי רושם עצום. הרגשתי שהמקום מאפשר הרבה מעבר לחוויה עצמה זו מעין "קליניקה" ייחודית שמאפשרת לבאים בשעריה להיות בבועה, לאבד תחושת זמן ולהתמסר למרחב שמזכיר רחם מוגנת וחמימה.

המרחב התומך כולל אדמה, אש, מים, חושך, חום, אדים, אור ועוד. כל אלה הם חלק מהטבע הסובב. כל תרבות מסורתית התייחסה בדרך זו או אחרת לעולם הטבע הסובב. הציוויליזציה המודרנית החלה לנוע לערים הגדולות ואיבדה את הקשר האינטימי עם האדמה וברואי הטבע ובהכרח גם את הדיאלוג של אדם-טבע. התהליך בסווט מאפשר חידוש מפגש אינטימי של אדם עם יסודות אלה ברמה הבסיסית.

גם הכניסה אל הסווט, עם בגד מינימלי ללא תכשיטים, מאפשר מפגש נקי , ללא המיותר. במציאות המערבית אנו מתעטפים בהרבה טכנולוגיה ומתרחקים מעצמנו ומהפשטות.

-אבני הבזלת שמקורם בלבה, ומחממים אותם באש מייצגים את יסוד האש והאנרגיה הזכרית הדינמית והמבנה העגול בתוכו אנו ישובים על האדמה מייצג את האנרגיה הנקבית המכילה אותנו אל תוכה , מעין רחם. וכמו בחיים, כל מה שמתרחש בדיאלוג החיצוני של אנרגיות אלה, מתרחש כמובן גם בדיאלוג הפנימי.

-חום אבני הבזלת ממיס את העקשנויות האחיזות וסגירות הלב, מאפשר הזדמנות להתמסר, להרפות ולאפשר קרבה,

והחושך...

מאפשר חיבור לחוויה של הלא ידוע.

תחושת הכלה וזמן שעומד מלכת.

מי ייתן ונוכל לחזור אל הפשטות, אל הריפוי , אל פתיחת הלב ואל האמת...

במרכז טנקה נערכים סווטים רכים ויחודיים בשילוב תופי הריפוי האינדיאניים, אחת לכמה שבועות. כדי לדעת מועדים יש להצטרף אל הדיוור או טלפונית

פרטים אצל נטע אלוני 052-3234902

הערה חשובה:

יש להימנע מסווט לודג במצבים של מחלות נפש, מצבים קיצוניים או גבוליים של הפרעות נפשיות ומי שיש בעיות בריאות: לחץ דם גבוה, בעיות לב, סיבוכי אסטמה וכו' ולהבדיל גם לא לנשים בהריון.

33 צפיות0 תגובות
bottom of page