top of page
חיפוש
  • Neta Aloni

אישה שבטית –עכשווית- מינית- ונוכחת


לאישה נדרש פרק זמן ארוך פי שלושה עד עשרה מזה הדרוש לגבר אופייני כדי להגיע לאורגזמה.

ד"ר לואן ברינדיין, נירופסיכיאטרית באוניברסיטת קליפורניה (שנמנתה גם עם סגל ההוראה של אוניברסיטת הרווארד), חקרה הרבה על המח הנשי בהקשר למיניות הנשית.

ברינדיין טוענת חד משמעית שהריגוש המיני של האישה, מתחיל למרבה האירוניה, כשהמוח כבה. מרכזי ההנאה יכולים לגרום לאורגזמה רק לאחר שהאמיגדלה, מרכז הפחד והחרדה של המח מושבתת.

בלי השקטה זו של האמיגדלה, עלולה כל דאגה של הרגע האחרון בנוגע לעבודה, ילדים, לוחות זמנים, ואפילו בנוגע להכנת ארוחת ערב, להפריע להתקדמות אל האורגזמה.

העובדה הזו מסבירה מדוע דרוש לאישה פרק זמן ארוך פי שלושה עד עשרה מזה הדרוש לגבר אופייני כדי להגיע לאורגזמה. דאגות ומתח שהם חלק מהמציאות התובענית והמואצת של החיים שלנו פוגעים ביכולת של האישה להיות נינוחה, להרגיש בטוחה ולאפשר לאמיגדלה לחדול מפעילות. מהי מיניות שמותאמת לנשים בתקופה שלנו?, מהו המסע הנשי העכשווי על היבטיו המיניים?

במרכז טנקה, אנו חוקרות את תפיסת העולם השבטית, זו תפיסת עולם המבוססת על מונח הבסיס אימא אדמה. זהו מסע של חקירה והיזכרות מהי הנשיות הקדומה ? זו שהייתה לפני שצומצמה על ידי דתות ותרבויות שונות, זו של העידן הפרה-פטריארכלי. המשכה של חקירה זו, היא מציאת צורתה של הנשיות בעידן שלנו, הפוסט פטריארכלי.

את החקירה אנו עושות במעגל, בשילוב תופי הריפוי האינדיאניים. התיפוף חשוב מאוד משום שהוא "מנער אבק" ומאפשר לגופנו להיזכר בפיסות זיכרון של ידע רדום. השיתוף, הלימוד וההיזכרות הם ברוח המשפט השבטי האינדיאני: "כשמרפאים אישה אחת מרפאים שבט שלם". אכן הרבה היבטים יש לשפע הנשי, אחת הזויות המשמעותיות לחקירת הנשיות שלא קבלה תשומת לב ראוייה היא המיניות הנשית.

ד"ר לואן ברינדיין טוענת שהעצבים בקצה הדגדגן מתקשרים ישירות למרכז ההנאה המינית של מוח האישה.

כשהעצבים האלה מגורים יש פעילות כימית ומשתחררים הורמונים שגורמים להרגשה טובה, הורמונים של דופימין ואוקסיטוצין.

בגלל קשר הגומלין הפסיכולוגי והפיזיולוגי העדין אצל נשים, האורגזמה הנשית הייתה תמיד חמקמקה ובלבלה את המאהבים והמדענים.

אורגזמות אצל גבר הן עניין פשוט יותר,

ההבנה המדעית של האישה מפגרת עדיין בעשרות שנים. יש הרבה מחקרים בתחום הזקפה הגברית אפילו בספרי אנטומיה שיצאו לאחרונה אין תיאור רב של הדגדגן בעוד שלאיבר המין הזכרי מוקדשים שלושה עמודים. גם רופאים, סבורים שגבר שאינו מצליח להגיע לזיקפה הוא מקרה רפואי אבל איש אינו סבור שיש לייחס חשיבות דומה לסיפוק מיני אצל נשים.

כיום אנו גם יודעים שאין הבחנה בין אורגזמה נרתיקית לאורגזמת דגדגן כפי שפרויד חשב בטעות, ויתכן שבגלל התיאוריה שלו, במשך קרוב למאה שנים חשבו נשים שהיו להן אורגזמות דגדגן כי משהו אצלן פגם.

על כך ועל עוד בסדנת: נשיות מיניות נוכחות.

נתופף, נחקור, נשתף, נלמד ונחקור נושאים שונים במיניות הנשית.

לבירור תאריך הסדנא הבאה:

צרי קשר - נטע אלוני - 052-3234902

28 צפיות0 תגובות
bottom of page