top of page
חיפוש
  • Neta Aloni

המיניות הנשית לאן? נשיות ומיניות כמסע חיים


זו לא סדנה לבנות 16 או 26.... .."על סדר יומה של כל אישה לחקור את הנשיות והמיניות". אומרת פרופ' אניטה קליינטון פסיכיאטרית וחוקרת את המיניות הנשית באוניברסיטת וירג'יניה : "מיליוני נשים בכל המדינה מכל הקבוצות האתניות והתרבותיות ומכל המעמדות רוצות להנות יותר ממין. ...יש במיניות הנשית היבטים חבויים רבים ואישה מחוייבת להכרות אינטימית ועמוקה עם עצמה". אניטה מזמינה כל אחת מאיתנו לדמות את עצמה ליצור מיני לא פחות מכל סמל מין על המסך. ואכן האדם היחיד שצריך לסמל מין בשבילך הוא את ולא אחרת! המסר הנפוץ המקולקל הוא, שכדי להיחשב לאישה בעלת זכות קיום מינית, את חייבת להתברך במראה מסויים: בגזרה מיוחדת (ישבן קטן ושדיים ענקיות ומורמות)ובביטחון עצמי. אצל גברים זה אחרת, הם יכולים להיות מסורבלים טמבלים או שלומפרים ולהגיע למיטה עם הכוכבת. נשים "מושלמות" אנו רואים בסרטים ובטלביזיה. הן חטובות, רהוטות זריזות, הן לא מגמגמות ולא מתנצלות כשהן אומרות מה נעים להן. אבל... הנשים האלה אינן אמיתיות. אלה נשים שהן פרי דמיונו של תסריטאי. אחד האתגרים שלנו הוא לשחרר את האמונה הכוזבת הרווחת בתרבותנו כי הפוטנציאל המיני של אישה נמדד על פי הופעתה החיצונית.

ולמה לחקור נשיות ומיניות נשית עם תופי הריפוי האינדיאניים? כשהאישה מחוברת לפעמת התוף, היא נזכרת בחיבור הטבעי שלה אל השפה של הטבע, שפת הפעמה, שפה שנתלשנו ממנה. העולם בו אנו חיים במערב "מתקתק" הכל .לפעמים זה נדמה שהחיים הם דחיסת כמה שיותר בכמה שפחות הכל נע בקצב מואץ של הישגיות עניינית וממוקדת הצלחה שתואמת ציפיות חיצוניות של עמידה בסטנדרטים תרבותיים וחברתייים במושגי יופי הצלחה ותדמית הכל בהשוואה לאחר. אבל הטבע לא מתקתק אלא פועם: הגאות והשפל שבים, הירח המלא והירח החסר בשמיים, האביב הפריחה לעומת הסתיו השלכת והצמצום. האישה ידעה בעבר לפעום עם גופה, לפעום עם מחזורי הביוץ, והמחזור החודשי שבו יש התמלאות והתרוקנות, עם תהליך ההיריון והלידה שפועם.. במשך מאות שנים התרבות העצימה את האיכות הזכרית, ונחלשה נוכחותה של המהות הנשית, האישה נתלשה ממקורות ההזנה והריפוי הטבעיים שלה והחלה להתנהל ולהתאים עצמה לשפה הגברית, שפה שאינה טבעית לה. התוף מנער אבק ומזכיר לאישה להתחבר אל גופה הפועם ואל חכמה נשית קדומה אצורה בגופה. כיום זה צו השעה לחקור מהי נשיות ומהי מיניות במובן העמוק של העניין

כולנו כחברה משלמים את המחיר (כמובן גם הגברים!) של נשיות שנתלשה משורשיה הנשים שרוצות להיות שוות לגברים ובצדק, מתחילות לאמץ איכויות גבריות. כל אחת נכספת לתואר " אחלה גבר" , "אשת ברזל"...או במונחים חיצוניים גופניים: "חתיכה" "כוסית" "שווה זיון" וכך הנשים עוד ועוד מתרחקות מעצמן, מגופן והן נתלשות מעצמן מבולבלות ומתוסכלות.

בתקופות קדומות מאוד לפני עליית הדתות (שהביאו עלינו פטריארכליות) היינו כולנו מחוברים לטבע בזרימה, פשטות וחיבור לגופניות ומיניות זורמת ומקודשת. מלטה (זה אי קטן שנמצא בים התיכון) היא ערש התרבות המטריארכלית-מטרופוקלית, יש בה מקדשים עתיקים בנויים כמבנה גופה של אישה.

נשיות בתפיסה השבטית הוא עוצמה, יכולת הכלה וריפוי שיש לכל אישה בעצם היותה. הנשיות היא ביטוי כולל לאינטלגנציה גופנית נפשית רוחנית גבוהה ומסונכרנת.

רטט התיפוף (הריזוננס) המופק מתוף הריפוי האינדיאני עוזר להיזכר, לנער אבק, לפרק חסימות עצורות בגוף ולחזור "הביתה" אל לב העניין.

ועכשיו לסדנה:

נשיות מיניות מסע לכל החיים ....

זה עוד כמה ימים!

זו לא סדנה רק לבנות 16 או 26 ...זו סדנה נשית שמזמינה אותך ואותי לחקור את הנשיות והמיניות במסע החיים. כל פעם במופע אחר. לכבד את המקדש הפרטי שלנו -הגוף במופעיו שונים.

סדנה מעמיקה וחווייתית משולבת בשירה מקודשת ותיפוף בתופי הריפוי והיזכרות בידע נשי קדום שאצור בגוף שלנו.

עם התבוננות מעמיקה ומעגל נשי תומך .

בואי תצטרפי כי הנשים שחיכינו להן... הן אנחנו..

בהנחיית נטע אלוני שצועדת את הדרך השבטית וחוקרת את הנשיות לגווניה עם תופי הריפוי האינדיאניים טקסי נשים ומעגלי נשים בארץ ובמלטה ,052-3234902 www.tanka.co.il

הסדנא תערך במרכז טנקה – מתחם קסום בסמוך לשמורת נחל תנינים ובו בקתת עץ מאובזרת וממוזגת. מרחב נעים ונשי בלב הטבע. תאריך הסדנא: חמישי+שישי 7-8 דצמבר חמישי 16:00 עד 20:00 + שישי 9:00-15:00 400 ש"ח ודבר אוכל לארוחה משותפת ..

זה הזמן שלך וזו הקריאה!

052-3234902

נטע

208 צפיות0 תגובות
bottom of page